onsdag 24 augusti 2011

Stolt

Liams (7år)skolfröken tränger sig fram mot mig genom högen av väntande föräldrar när jag kom för att hämta honom efter skolan idag.
De ljusblå ögonen glittrade och hela hennes uppenbarelse skvallrade om goda nyheter.

- "Vilken förändring Liam har gjort över sommaren, det är helt FANTASTISKT", utbrister hon och slår ut med händerna.
- "Han sitter så fint på lektionerna och lyssnar så spänt"! fortsätter hon med samma entusiasm.
- "Vilket jobb du har gjort i sommar"!! hon pratar utan att hämta andan så jag får inte en syl i vädret.

Har hon gruvat sig inför skolstarten? Tanken känns tung.
Men jag förstår henne. Liam har orsakat fler rynkor än hennes ålder förtjänar, en bruten handled och mycket huvudbry genom hela förskoleklassen.
Mitt engagemang genom sommaren har alltså gett resultat och inte ens tio miljoner kronor skulle kunna glädja mig mer.
Han bits inte, han skriker inte och han slåss inte mer. Vi har tillsammans hittat vägen till hans inre trygghet och nu får vi hoppas det håller sig så!

Jag är så stolt över dig Liam!

9 kommentarer:

  1. Ibland behöver man bara lite sommar i kroppen (och en fin och förstående mamma) så blir det så där bra!
    Kul att få höra och så fina ni är på bilden!
    kram

    SvaraRadera
  2. Ååh, det ska du VERKLIGEN vara! Och hoppas att Liam är stolt över sig själv också. Han är en rackarns fin kille. Verkligen!

    KRAM

    SvaraRadera
  3. duktig kill och duktig mamma! ;)

    SvaraRadera
  4. Tusen tack Wilda och Jess för de fina orden :-) Wilda, vet du, den där bilden togs när vi var på väg att träffa dig! Kram på er allihop :-)

    SvaraRadera
  5. Kan förstå att du är stolt =)

    SvaraRadera
  6. Vad glad jag blir när jag läser detta. Det är en sådan underbar känsla när man får höra positiva saker om ens barn.
    Du ska vara stolt över honom för han är en underbar liten kille.
    Får man bli lite extra stolt eftersom den är goa kille är mitt gudbarn?
    Ge honom en stor kram från mig, ge en till dom två andra goingarna också en. Och naturligtvis en till dig, du är en underbar mamma.
    Saknar er alla...lööööööve you!

    SvaraRadera
  7. Jag har ju sagt det!!!!!!!!
    Du är sååå duktig!!!!!!
    Liam har mognat jättemycket över sommaren, jag märkte det framförallt när han sov över hos mig!!!!!!!
    Så roligt.....dagen är perfekt!!!!!
    Puuuussssss

    SvaraRadera
  8. Härligt och klart att ni ska vara stolta !!
    Skönt för dig att slippa oroa dig, för man är mest orolig för att dom ska fundera på hur man är som förälder ;)
    Och du är jätteduktig !
    KRAM

    SvaraRadera
  9. Hej på dig..Längesen jag tittade in o så ser jag att du bytt blogg..skäms på mig..

    Klart du ska vara stolt :-D

    Mailar dig senare,är sen med det oxå :-D

    Ha en jättebra dag

    Mvh Camilla

    SvaraRadera

Vad roligt att du lämnar en kommentar! Tack :-)