onsdag 10 augusti 2011

Är det inte löss så är det bananflugor

Fast bananflugorna sitter inte i håret dårå.
Och inte har jag någon gammal banan eller annan frukt för den delen som ligger och dräller.
Jag brukar ta till ett gammalt husmorsknep när jag får problem med bananflugor, men nu kan jag inte minnas vad.....
Har ni något husmorsknep mot bananflugor?

Förresten! Vad glad jag är att det är så pass många som följt med mig hit :-) Några väntade, andra oväntade men likväl hjärtligt välkomna :-)

4 kommentarer:

  1. Jag far runt som en idiot med dammsugaren och suger in varenda en! :-)

    SvaraRadera
  2. Haha, jag jagar dem också med dammsugaren och det brukar vara effektivt ;-) Men tänkte om det fanns något annat knep.....

    SvaraRadera
  3. Både löss och bananflugor är ett gissel. Bananflugor brukar jag fånga i vinglas eller med dammsugaren

    SvaraRadera
  4. Ihhh.. har två små rackare i köket... jag dödar dem!! :D smäller till dem. Är det inte vinäger i glas? vet inte riktigt.

    SvaraRadera

Vad roligt att du lämnar en kommentar! Tack :-)