fredag 26 augusti 2011

Jadå, ibland får jag lite märkliga funderingar

Jag fick hem Ikea-katalogen idag.
Jag vet, jag är sen med den, men så är det när man inte bor i civiliserade städer.
Hur som helst, jag bläddrade ivrigt i den utan att riktigt vara intresserad och kom till loftsängar, den här:

När jag såg den i katalogen så fattade jag det som att den inte i första hand är till för barn. Och så tittade jag på de smala benen som bär upp den. Och eftersom jag har en nära vän som är singel och i dejting-svängen så började tankarna vandra. Tänk om hon träffar en riktigt överviktig kille, bestämmer sig för att ta hem honom för lite rajtantajtan i sänghalmen. Kommer det inte bli lite som att älska på en piedestal? Hur mycket tyngd pallar de där benen egentligen? Och så lite svaj på det - tänk själva! Rätt var det är befinner sig det älskande paret med ett brak på golvet, eller med lite otur, på skrivbordet om hon nu fått för sig att ställa ett sådant där. Ska en sådan in i mitt hem så lär det bli till något av barnen, det är ett som är säkert! ;-)

2 kommentarer:

  1. Sa du att du hade börjat jobba eller ska du??? Du behöver verkligen få något mer/annat att lägga dina tankar på! ;)
    Hahahaha!

    SvaraRadera
  2. Haha, jag fick den också då. Men bor också väldigt öde... Haha!

    SvaraRadera

Vad roligt att du lämnar en kommentar! Tack :-)