tisdag 16 augusti 2011

Lite nostalgitripp

Efter dagens middag var avklarad tog jag ungarna på en rejäl cykeltur sedan grannens äldsta son (8år) drivit mig halvt till vansinne genom att ringa på dörren stup i kvarten för att räcka tunga till mina barn och ta deras sandleksaker och kasta från sin balkong från andra våningen.
Det var en fin kväll och jag tog ungarna till en lekplats som vi bara varit på en gång tidigare. Där träffade vi en klasskamrat till Liam (7år) och hennes storebror och hans kompis.
Snart började alla barnen leka fint och lekte kurragömma i grönskan som omgav lekplatsen.
Detta förde tillbaka ljuvliga sommarminnen från min egen barndom där vi också sprang omkring i stigarna i buskarna och lekte. Och som jag älskade det :-)
Det värmer verkligen mammahjärtat att se mina ungar känna sig lika lyckliga i buskarna som jag själv gjort en gång i tiden (eller två, men då var man ju lite äldre hahaha )

 Alla ungar när vi precis kommit till lekplatsen :-) Synd bara att någon klottrat på den........
Värst vad hon ser förskräckt ut, men hon satt faktiskt och skrattade och var hur glad som helst :-)

4 kommentarer:

Vad roligt att du lämnar en kommentar! Tack :-)