tisdag 9 augusti 2011

Det här med att tvätta kuddar alltså

Tvätta kuddar är alltså bara inte min grej.
Jag följer anvisningarna till punkt och pricka, men ändå är det inte normala kuddar jag plockar ur maskinen.
Antingen har de under uppfräschningen blivit en stor,hård boll som huvudet bara rullar av om man kommer på tanken att lägga tillbaka dem i sängen, eller så får jag ut en kudde med en stoppning som har upplösts helt och har blivit till små, små klumpiga bollar.
Detta fenomen driver mig till vansinne.

Hur gör ni med era kuddar för att de inte ska mista formen?

5 kommentarer:

  1. Köper nya.
    Det gör jag för jag har ALDRIG lyckats med att få en tvättad kudde i ursprunglig form. :D

    SvaraRadera
  2. Jag följer självklart med :)
    Men kan fortfarande inte lämna kommentar via googlekonto :(
    KRAMISAR
    Sanna
    sannaslillasida

    SvaraRadera
  3. Köp sådana där bollar att ha i när du tvättar. Eller om du torktumlar dem så har du dem där i också. Då blir de fluffiga och härliga! :) Finns att köpa på Elgiganten vet jag och säkert på ica maxi också! Kram

    SvaraRadera
  4. Klart jag hänger med här! :)

    Angående kuddarna så torktumlar jag dem med tennisbollar, plockar ut dem och inser att allt dun försvunnit någonstans på vägen och slänger kudden eftersom den inte alls kommer att vara skön att sova på, åker sedan till Ikea och köper en ny! ;)

    SvaraRadera
  5. Jag köper bara nya jag med! :-) Blir så vansinnigt arg annars!

    SvaraRadera

Vad roligt att du lämnar en kommentar! Tack :-)