fredag 12 augusti 2011

Idag är jag på osedvanligt gott humör!
Jag hade en sådan härlig dröm förstår ni, där jag satt på en strand där sanden var alldeles vit och havet var alldeles sådär genomskinligt grönt. Inte grönt av alger alltså.
Palmer med kokosnötter var där bestämt också och jag satt vid ett litet campingbord i en svart klänning och njöt av värmen. Varför jag av alla färger valt en svart klänning i 30 graders värme kan jag inte förklara. Lång och tjock var den också, men jag var ju lycklig i alla fall så det var väl bra antar jag :-)
En vän ringde och ville att jag skulle på fika och jag meddelade med ett leende att jag inte kunde eftersom jag bodde i Thailand nuförtiden och restiden var förfärligt lång.
När jag satt där och pratade i telefon så simmade stora tjocka ormar omkring i vattnet och fångade fiskmåsar (i Thailand?!?!) ur luften. Detta skrämde mig dock inte det minsta, jag tyckte det var både vackert och mysigt.
Och så mycket kan jag säga i alla fall, att hade tjocka ormar fångat fåglar i luften i verkliga livet så hade jag då rakt inte suttit och myst vid den stranden. Jag är inte överförtjust i ormar inte. Jag är inte rädd för dem, men jag vill inte heller bada med dem.

Och varför Thailand? Det är inte ens mitt drömresmål...... Mitt drömresmål är New Orleans nämligen. Jag vill se gamla plantager och sådana där träd med sånt vitt, lurvigt i. Ser ut som bomull. Ni vet säkert vilka jag menar.

Jag hade ju faktiskt en bild att slänga in. Ett sånt här träd :-)

Vad har ni för drömresmål och varför vill ni åka dit? :-)

5 kommentarer:

  1. New Orleans!!!??!!!!
    Det var ju lite otippat!!!!!!
    Gissa vart jag vill??????
    Just det!!!!! Drömmen finns kvar......CUBA!!!!!!
    Snart (sista) Fredagsfika!!!!!!!
    Puuussss

    SvaraRadera
  2. Vad mysigt med fina drömmar och en kvardröjande härlig känsla!!

    Mitt drömresemål - mitt "hemma" - är min framtida sommarstuga men B, vid vatten och skog, vitmålad invändigt och med omaka dithämtade älsklingsmöbler och porslin! :-D

    Säg att det blir så!! ;-)

    SvaraRadera
  3. hejsan Malla jag vet vem du är! Du följer ju min andra blogg selene mångudinnan fniss ha en fin dag du goa
    kramar Raven selene angel ;)

    SvaraRadera
  4. sv; det är mot dom här små äckliga flugorna som är som tokiga, nu när det är rötmånad.

    Mitt drömresemål är nog till Egypten ;))

    Kramiz och önskar en fin dag.

    SvaraRadera
  5. Mitt drömresemål är nog karibiska ö världen..eller nåt annat exotiskt i de trakterna!

    SvaraRadera

Vad roligt att du lämnar en kommentar! Tack :-)