måndag 22 augusti 2011

Fortsättning - grannfrun med lössen

Nu kom grannfrun hem med sina pojkar och jag hann få lite tid att prata med henne.
Och jag fick kikat igenom den ena sonens hår.
Fullt med nykläckta löss!
Och han har varit i skolan hela dagen..........
Men nu, NU fick jag henne att gå till apoteket och köpa AntiLice - äntligen!

Skolsköterskan fick jag inte tag på, men gör ändå ett nytt försök i morgon.
Jag talade in på hennes telesvar om vad saken gällde och bad henne ringa upp, men hon har inte ringt och det verkar inte som om informationen gått fram ändå.

Men jag ger mig aldrig i kampen mot lössen! ;-)

7 kommentarer:

  1. Bra jobbat i din kamp mot lössen. :)

    För mig räcker det att läsa om dom så börjar det klia, men som tur är har vi i denna familjen klarat oss från gnetter och annat oknytt under barnens uppväxtår...

    SvaraRadera
  2. Bra att du ringde skolsystern,hade inte grannfrun gjort det??

    SvaraRadera
  3. Första gången vi fick löss var jag hemma och sanerade både hus och familj. Så småningom lär man sig vad som behöver saneras.... Det viktigaste är ju att kolla ungarna hela tiden och att behandla.

    SvaraRadera
  4. Heja dig i din envisa och viktiga kamp! :)

    SvaraRadera
  5. Bara på henne! Det är fullständigt oacceptabelt att skicka barnen till skolan med löss.

    SvaraRadera

Vad roligt att du lämnar en kommentar! Tack :-)