tisdag 11 oktober 2011

Nu var det längesedan man hörde något om skinnhuvuden

Alltså - sådana personer med rakat huvud som svär åt invandrare och klär sig allmänt osmickrande?
Hur som helst, jag vet inte hur jag kom att tänka på sådana idag, men det kan ha varit för att en snubbe på bussen såg ut som Hitler själv - förutom kläderna.
Men vi struntar i honom nu, det som jag funderade över är VARFÖR sådana här personer som tycker att Hitler var en alla tiders person med ytterst sympatiska ideér - varför i hela friden RAKAR de huvudet?'?
Någon som vet?
Hitler själv hade ju en tjusig snedbena som hoppade och for väldigt lustigt närhelst han blev upprörd, och till det hade han en sorts kuperad mustasch.
Och man brukar väl härma utseende efter sin idol och försöka efterlikna honom/henne?
Eller är det för att skinnskallarna själva vill understryka hur "fel på det" de är, så att de faktiskt försöker efterlikna det Hitler HATADE mest - sina fångar??

Vet ni, eller måste jag googla det ?

4 kommentarer:

  1. Jamen det kan jag svara på! De rakar skallen för att inte de två hjärncellerna de har i huvudet ska bli överhettade! Självklart!

    SvaraRadera
  2. Å, vilken fundering. Jag tänker spontant på militären och dess rakade skallar. Annars har jag ingen aning. Intressant fråga...

    SvaraRadera
  3. HAHAHA du är bara för skön!

    SvaraRadera
  4. Oj..vilken fundering. Tyvärr vet jag inte det. Jag har faktiskt aldrig tänkt så. Vi får nog googla om det :)
    Kram!

    SvaraRadera

Vad roligt att du lämnar en kommentar! Tack :-)