onsdag 19 oktober 2011

Jag blir så besviken och ledsen

När jag läser dagens kvällstidningar angående den mördade 4-åringen i Ljungby.
Tydligen har en vuxen man varit ute med sitt barn och lekt på samma lekplats, sett att 4-åringen lek-brottats med någon som ganska snart blev allvar och sedan sett hur andra barn lade sig i bråket.
Gjorde han något åt det där och då? Nej.
Istället ser han på när 4-åringen springer iväg för glatta livet, tappar sin tröja och blir jagad av "ett gäng andra barn" in i dungen - där han sedan hittades död.
Hans eget barn föreslog att de skulle följa efter de andra barnen för att checka läget.
Och vad gjorde han då?
Jodå, tog sin egen unge i handen och gick HEM! HEM!! Jo men tjena........

Varje normalt funtad människa med någorlunda vett innanför pannan hejdar väl barn i bråk om ingen annan vuxen syns till?!
Speciellt om det är ett LITET barn som blir jagat av MÅNGA barn?
Eller har vi faktiskt blivit så kalla att vi tänker "det angår inte oss"?
Hur tänkte han? Och var fanns han när vi andra stod i kö hos Gud i väntan på hjärnan? Var det han som höll upp dörren för oss och missade hela grejen och fick en ananas-skiva tilldelad?

Han borde SKÄMMAS och inte känna sig det minsta stolt över sin "insats".
Han kunde ha förhindrat att det skedde.

14 kommentarer:

  1. Verkligen - ett stort jävla "Skämmes ta mig fan" till honom!

    SvaraRadera
  2. Sv: Gaaaah, det hoppas jag verkligen inte!!!!

    SvaraRadera
  3. Jaa..hur fan kan man bara gå iväg..
    Klart man följer efter o ser till att dom slutar bråka..suck..

    Kanske hade pojken överlevt om han hade gått dit o kollat?

    Frågade i mailet sist men har inte fått svar än så jag passar på här,hur fick du in den där google saken där man ser följarna.
    jag är medlem där men fattar inte hur man får in den på bloggen hehe

    Mvh Camilla

    SvaraRadera
  4. Ingen fara alls hehe.
    Förstår att det är mycket..
    Jag hinner inte själv med allt..ler..

    Tror jag fick till det tackar..
    Får hoppas nån vill vara med på min sida nu då ..:-D

    Mvh Camilla

    SvaraRadera
  5. Ja, jag är då sån som försöker hålla koll på både mina och andras ungar så jag kan säga till 100% att jag hade kollat läget.
    Hemska saker! :(

    SvaraRadera
  6. Jo, normalt sunt förnuft, hade gjort att människan gick emellan. Han ska skämmas i massor!!! Och minnet av hans "icke handling" kommer att följa honom.

    SvaraRadera
  7. Han har nog VÄLDIGT dåligt samvete nu - det borde han ha i alla fall

    SvaraRadera
  8. Alltså....jag tror ju att han SKÄMS så detta kommer förfölja honom resten av hans liv....
    Mina tankar är förstås hos familjen som förlorade sin fyraåring. Det är ju bara helt fruktansvärt !!!!

    SvaraRadera
  9. Det är så tragiskt och man vill helt enkelt inte tro att att sådant här bara kan eller får hända...

    SvaraRadera
  10. Ja, det är mycket i den här obehagliga historien som känns fruktansvärt fel. Hade saker hanterats annorlunda vid flera tillfällen så hade den lille killen antagligen levt i dag.

    Men den du skriver om tar nog priset! Att han dessutom går med på att intervjuas och ställa upp med bild och allt, efter den blundern, istället för att generad försöka hålla sig anonym, visar ju tydligt vilken intelligenskvot han hamnar på...

    Fram för fler som håller koll och lägger sig i!

    SvaraRadera
  11. Läste det idag och blev båda ledsen och sååå arg

    SvaraRadera
  12. Herregud! Jag har missat det, hur tänkte han? Kommer han någonsin att kunna förlåta sig själv?
    Tårar...

    SvaraRadera
  13. Jag blir alldeles tom när jag tänker på det, och jävligt förbannad samtidigt! Men det är tyvärr våran svenska mentalitet att vi tittar på, eller egentligen tittar åt ett annat håll när något händer. Ta t ex när någon ramlar ihop eller svimmar ute, hur många står inte bara o glor?!
    Sen kan man också undra, vad är det som driver dessa ungar att slå så mycket att pojken dör? De är våran framtid.

    SvaraRadera
  14. Helt otroligt. Undrar just hur han mår idag. Som sagt...han kunde ju ha sett till att detta aldrig skulle ha hänt.
    Kram!

    SvaraRadera

Vad roligt att du lämnar en kommentar! Tack :-)