tisdag 4 oktober 2011

Idag är en SÅN dag!

Alla verkar ha haft hur mysigt som helst idag och ätit kanelbullar och varit allmänt glada.
Och så jag då. Jag har en SÅN dag.
Den senaste tiden har jag varit glad och tillfreds och ypperligt nöjd med mitt utseende och tyckt att jag trots allt är ganska snygg trots tre småbarn, jobb, sömnbrist och 30-strecket passerat för ett tag sedan.

Tills idag. När jag får en SÅN dag och plötsligt ser mig själv med helt andra ögon - håret är för ljust, benen för smala, magen för fluffig, huden för blek och naglarna för långa och tänderna för gula.
Och inte nog med att jag är ful, jag har varit totalt ointressant hela dagen och inte haft vare sig något vettigt eller något kul att säga.
Ja ni hör ju själv - en SÅN dag.

Men lilla mamma tittade över och kramade bort det mesta av eländet, fina,fina lilla mamma.
Tog barnen så att jag fick sticka iväg till affären - TACK - du är underbar :-)

Hoppas jag vaknar i morgon och är lika snygg som vanligt ;-)

16 kommentarer:

  1. Ojjj en sådan dag, jag brukar kalla en sådan dag för min beiga dag.

    SvaraRadera
  2. Klart att du är! Du är ju ALLTID snygg!!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Då kan morgondagen bara bli bättre! :o)

    Sjutton vad jag har missat inlägg. Jag skyller på Blogger som inte uppdaterar mina listor när det kommer nya inlägg på mina favvobloggar. Så jäkla irriterande... morr!
    Men nu vet du varför jag inte dyker upp lika ofta som jag brukar. Teknikens under verkar inte funka så bra.

    KRAMAR!!

    SvaraRadera
  4. Åhhh så fick ju jag genast lust att bara krama om dig :) Dom där dagarna ska nog ändå finnas, man kommer liksom inte ifrån dom på nåt vis! Men visst är det rätt bra ändå att man vet när dom infinner sig :)))

    Superfin ny look har bloggen fått, hur som helst :)

    Ha en bra dag imorgon.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Ja det är klart att du är i morgon igen!! :-)

    Kram fina snygga du!

    SvaraRadera
  6. Hade ju varit intressant med en bild på en icke-snygg Mallan, för det har i alla fall jag aldrig sett!

    Kram!

    SvaraRadera
  7. Det finns faktiskt en anledning till att man har sådana här dagar. Alla andra dagar blir i jämförelse med dem - bra dagar... :)

    Snygg ny style av bloggen!

    SvaraRadera
  8. Du är fin Mallan! Kram från Skräcken och mig

    SvaraRadera
  9. I morgon är en annan dag....
    KRAM!

    SvaraRadera
  10. Man ska nog ha såna dagar ibland för att uppskatta de bra dagarna då man känner sig på topp! Tur att de är så många fler! :)

    SvaraRadera
  11. Jag har en trött dag. Har inte ens borstat håret. Det var igår förresten. Undra om idag blir lika trött?

    SvaraRadera
  12. Tänk om vi bott närmre varandra, då hade jag sprungit över och kramat dig tills dom dumma tankarna försvann!
    Kram

    SvaraRadera
  13. Hoppas det blir en bättre dag idag :)
    Å jo, vi har ju som barnsäkrat hemmet i möjligaste mån, men.. dörrar är som min gräns. Där blir det passa noga i stället. :D

    SvaraRadera
  14. Jag säger som Joanna. Jag tror också att det är bra att man har sina dåliga dagar. Då uppskattar man sina braiga dagar bättre.
    Hoppas att du känner dig vacker idag.
    Kram!

    SvaraRadera
  15. En SÅN dag har jag idag. Med pålägget PMS. Snaskigt värre.

    SvaraRadera
  16. Åhå - en SÅN dag... Tur att du är lika snygg som vanligt idag då :-)

    SvaraRadera

Vad roligt att du lämnar en kommentar! Tack :-)