tisdag 4 oktober 2011

Första blogginlägget och bloggens ursprungliga utseende - hurra för Born under Saturns ETTÅRSDAG!!!!

Mitt i natten, eller snarare framåt morgonkvisten, vaknar jag av att det är fullt tjallabaloo i sovrummet. Reflexmässigt kastar jag ut armen och sliter tag i min mobiltelefon, i tron att det är den som sliter upp mig ifrån mina ljuvliga drömmar. Men det är inte den och min förvirrade hjärna uppfattar nu fragment-plonk ur "blinka lilla stjärna". Jag kastar mig över spjälsängen och kisar i det skumma morgonljuset ner mot min bebis.
Med ens blir jag klarvaken och så full i skratt att jag nästan måste bita mig i tungan för att inte kasta ur mig ett asflabb!
I spjälsängen ligger min bebis ihoprullad som en boa-orm runt "plingis" (en gosedjurselefant som spelar "blinka lilla stjärna". Den är för övrigt fastknuten i sängen för att man lätt ska kunna dra upp den med en hand) jollrar för allt vad hon är värd i alla tänkbara nyanser, allt medans hon gör allt vad hon kan för att äta upp honom!
Jag rätar ut min "boll-bebis" och bänder upp de små fingrarna som krampaktigt håller fast i "plingis" och lägger henne, nu skrattandes, till bröstet för att amma.
Jag fortsätter att småskratta genom hela amningen och tänker "det här kommer bli en toppendag"!
För inget kan väl gå fel med ett sådant uppvaknande?? =)

4 kommentarer:

  1. Grattis på ettårsdagen! HURRA! Min blogg fyller ett år i november... :)

    SvaraRadera
  2. Grattttttis,, mysigt inlägg också..

    SvaraRadera
  3. GRATTIS i efterskott!! Hipp, hipp hurraaaaaa!!

    KRAMAR

    SvaraRadera

Vad roligt att du lämnar en kommentar! Tack :-)