lördag 29 oktober 2011

Kunde blivit bra - på rätt dag!

Eftersom Michelle (5år) var rastlös redan då hon öppnade ögonen (innan Fan fick skorna på sig) bestämde vi oss tidigt för att åka till djurparken eftersom vi läst att de skulle ha Halloween-evenemang där.
Evenemanget är dessvärre i morgon, men vi fick se lite djur i alla fall.

Små, söta vesslor! Egentligen var det ganska många, men så fort jag tog fram kameran försvann de - kvickt som vesslor ;-)

En häst, som blev så lagom lycklig över att samboskapet ville klappa den. STAMFADERN till hästen är detta. Vad den hette kommer jag inte ihåg. Jag vill säga Tapir, men det är säkert helt fel, så glöm det.

Grisarna hade kultingar. Här ville samboskapet stanna lite extra länge för att hinna se alla de nya familjemedlemmarna.

Katter i lådor. De sitter alltid i den där förbannade lådan när man kommer dit. Jag börjar undra om det är batteri-styrda kissar som sitter där och blinkar.

En väldigt söt björn. Den ser ut att heta Michelle.

En annan söt björn, som var alldeles till sig över att det gick förbi en ung tjej utklädd som en björn. Han kunde verkligen inte slita blicken ifrån henne :-)

Fler nallar. Hur jag än ställde mig så vände de häcken till. Jaja, hur man än vänder sig så har man ändan bak tänkte vi och åkte hem :-)

Nu ska vi ha lite kaffe!

7 kommentarer:

  1. Jag tror att det är en Prewalskis häst. Men den kanske HETER Tapir. Även om det är ett ovanligt hästnamn...
    :-)

    SvaraRadera
  2. En tripp till djurparken kan inte bli fel :)

    Sv. Ja, jag satsade tid för ponchon faktiskt. Snart klar :)
    Kram.

    SvaraRadera
  3. En utflykt så här på höstkanten är inte heller fel, synd bara att evenemanget var imorrn.
    Kramiz och ha en fin kväll ;)

    SvaraRadera
  4. Var det Frostavallen månne? Tror du är ganska rätt på det när du säger tapir...har hört det innan i samband med var hästar stammar från.
    Sv: Nä, det var inte alls synd...det var ju jag som köpte den...:D

    SvaraRadera
  5. Ser ut som du haft en bra dag.
    Men det var då en söt björn ;)
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  6. Sv. Ja, nu är ponchon färdig :) Bild kommer... så snart jag fått nån (läs C eller Skrutt) att fota mig så jag blir nöjd ;)

    God morgon!

    SvaraRadera

Vad roligt att du lämnar en kommentar! Tack :-)