onsdag 19 oktober 2011

Idag är det halv storm i Skåneland!

Jösses, vad vindarna tar i idag!
För att vara på den säkra sidan gick jag hemifrån lite tidigare, just in case ungarna skulle trilskas med mig i blåsten.
Mot förmodan följde de med i mitt raska tempo utan protester, vilket medförde att jag är en halvtimme tidigare på jobbet och har tid för lite morgonbloggning :-)

Håret blev efter rapsolje-behandlingen bäbismjukt, bild på det kommer senare.
Med olivolja blir det lite strävare och fylligare och lättare att styla.
Idag fjunar det runt på skallen, men jag gillar faktiskt den mjuka känslan.
Camilla föreslog att jag skulle ha en egen kategori för mina "husmorstips" så att man lättare hittar dem, vad tror ni om det? Hade ni uppskattat det? Jag är full av goda och bra husmorstips och de kommer ju säkert komma upp här på bloggen lite nu och då.

Idag ska vi äntligen ha mitt efterlängtade utvecklingssamtal! Wohoo! Och tårta blir det då också eftersom det serverades tårta på mötet igår som jag dessvärre fick lämna för att hämta mina söta barn, tänka sig att det sparades en bit till mig :-)

Nu är jag redo för en kopp kaffe och lite jobb, kram på er :-)

7 kommentarer:

  1. Här är det också full storm. Trodde nästan det var åska för det mullrade så.. Skönt för dig med en lugn stund innan jobbet i alla fall :) Kram

    SvaraRadera
  2. Nu är det verkligen höst vill jag lova! Här blåser det också, speciellt igår. Med tillhörande spöregn... urrrk!
    Kategori med husmorstips vill jag jättegärna ha. Bra idé!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Det blåser även här i Norr.
    Och grått är det. Det är DÅ man ställer sig vid spisen och bakar. Glömma vädret där utanför,liksom :)
    Ha nu en toppendag!
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Åh tårta.....vad gott! Vilka snälla jobbarkompisar du har :)

    SvaraRadera
  5. Jag tycker absolut att du ska ha en egen husmors-tips-kategori, så jag röstar för!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Här har vi haft både storm och hagel! Usch!!!

    SvaraRadera
  7. Den där hårkuren måste jag komma ihåg att prova. Hur länge låter du den sitta i?
    Halv storm ja... iskallt!

    SvaraRadera

Vad roligt att du lämnar en kommentar! Tack :-)