lördag 20 juli 2013

Är ni i stöt idag?

Här har vi en som inte är i stöt idag - Liam (9år).
Klockan tre i natt kom han in i min säng och skrämde mig halvt från vettet.

- "Jag har ont i halsen".....,
- "Nej! Inte nu! Gå och lägg dig" gastade jag innan jag hann vakna till.
Sonen lät höra ett pipande läte och tårarna var inte långt borta.
Fan. Vi börjar om.

- "Kom gubben, hur är det fatt? fick jag ur mig nu när jag vaknat till.
Sonen hade ont i halsen. Och i magen.
Han placerades i soffan med en hink nedanför.
När jag konstaterat att han var i sovbart skick igen tassade jag in till min egen säng och blev åter igen väckt klockan sex av Bubban (3år) som inte kunde sova.
Det problemet var lättare att råda bot på.
Ner bäddades Bubba hos mamma och somnade gott på två röda.
Nu återstår det att se om vi vågar dra ut sonen idag eller om vi håller oss hemma.



3 kommentarer:

  1. Jag är helt död idag. Att ha två troll, som gillar att sova både på längden och tvären, hos sig i sängen är ingen höjdare. Inte ens kaffe hjälper som det ska.

    SvaraRadera
  2. En lördag som kunde börjat bättre.....håller tummen att Liam mår bättre o ni får en härlig dag trots lite sömnbrist. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  3. Men stackarn... Hoppas han är bättre nu!

    SvaraRadera

Vad roligt att du lämnar en kommentar! Tack :-)