onsdag 21 december 2011

Saw- filmerna

Har ni sett de ruggiga Saw-filmerna?
Det är fruktansvärda mord, ångest och som publik biter man på naglarna, hoppar högt i soffan och hojtar på de stackars offren i filmen.
Helt enkelt bland de ruggigaste filmer jag sett.

Igår såg vi den för tillfället sista Saw och jag började fundera lite över vad för sjuk hjärna som kokar ihop dessa "mästerverk".
Varför har de så ruggig fantasi, så brutal och hur är de som människor.
Jag diskuterade detta med lilla mamma en gång.
Mördare är sjuka personer, men det enda som skiljer riktiga mördare och författare till läskiga böcker och filmer åt - är själva HANDLINGEN.
De tänker ju likadant.
Läskig tanke, eller hur?

9 kommentarer:

  1. Nej. Jag har hört om dem men inte sett dem. Vet inte om jag vill se dem heller - jag är nog alldeles för harig...

    SvaraRadera
  2. Precis så har jag och min man också diskuterat kring dessa filmer. Det är ju väldigt extremt.

    SvaraRadera
  3. Jag vill absolut inte se den här typen av filmer och har pratat väldigt mycket med många tonåringar som mått dåligt av att se dem att man inte alls måste se sådant man mår dåligt av. Det är väldigt svårt för dem att säga nej och sedan mår de förfärligt... Inget för mig.

    SvaraRadera
  4. usch, jag hatar dom det är alldeles för mycket äckel över dom. Tänk att äta kött samtidigt som man ser en sån film? urk.

    SvaraRadera
  5. I lööööv Saw filmerna, men har tyvärr inte sett den sista:-(
    Jonas hatar skräckfilmer, o jag vill gärna inte titta på dem själv... Så ja jag får se på dem när det är ljust ute;-)
    Och ja man undrar ju vilken sjuk hjärna det är som hittar på dessa??;-)
    Kram K

    SvaraRadera
  6. Njae, jag "råkade" bläddra förbi och fastna vid en av SAW-filmerna en gång.
    Jag höll på att dö! Inte för att jag brukar tycka "splatta-blod-filmer" brukar vara särskilt läskiga, men den. Fy f****! :-O

    SvaraRadera
  7. Jag har inte sett dom filmerna och tänker nog inte göra det heller :-)

    SvaraRadera
  8. Blir bara rädd av det du skriver. Otäckt!

    SvaraRadera
  9. Har sett de två första, det räckte...En verkligt skrämmande tanke hur lite som skiljer författare och psykopater åt...

    SvaraRadera

Vad roligt att du lämnar en kommentar! Tack :-)