lördag 17 december 2011

Det blev en mamma/son-dag!

Imorgon fyller Michelle 6 år och då jag oförhappandes fick en bra summa pengar som jag inte väntat mig så var dagens plan att ge mig ut och handla lite mer presenter till henne.
Först trodde jag att jag skulle få åka själv, jag försökte till och med få söta mamma med mig, men där gick jag bet.

Men till min (inte helt) omedelbara glädje så fick jag Liam (7år) med mig. Hade på inköpslistan att köpa lite julklappar också men den planen grusades när sonen skulle följa med.

Först åkte vi lite tåg och eftersom vi var praktiskt taget själva på hela tåget så roade vi oss kungligt. Sedan slog det mig att vi har matchande mössor fast i olika färger, inte heller det är planerat. Till och med våra ansikten börjar matcha varandra så framtiden ser ljus ut för sonskapet ;-)

Innan vi började handla intog vi en stadig lunch så att vi inte skulle tappa tålamodet. Det var mycket godare än det såg ut.

Inne på Hm såg vi två tjejer med jättekreativa hår och det gladde mig att sonskapet lärt sig att viska när vi såg dem. Allt det där rosa är garn förresten.

Och sätter man inte garn i håret kan man alltid sätta på sig golvmoppen :-)


Hemma! Nöjda och glada med födelsedagsinköpet :-)

15 kommentarer:

  1. Så kul med en mamma-son dag. Det är inte lika uppskattat med en dag på stan med mamma när man är 14. Tro mig, jag vet... åtminstone inte om det gäller att handla till syrran ;)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hihi gillar frissan :) inte sugen på att ha det så där? Fniss

    SvaraRadera
  3. Vad lika ni är :-)

    SvaraRadera
  4. Så där kan inte jag göra med tungan

    SvaraRadera
  5. Hej fina Mallan.
    Ja, jo normaltempen brukar väl ligga på 37 hos de flesta, men jag har en normaltemp på ca 36,5.
    Och jag menade naturligtvis inte att jag har feber, men att tempen stigit =).
    Eller hur menade du?
    Kanske är jag som missförstår =P.

    Hoppas du har en fin kväll.
    Kramar/
    Luiza

    SvaraRadera
  6. Låter som ni haft en underbar och väldigt rolig dag...:) Tack för du delar med dig av skojiga bilder och härliga kommentarer..:)

    SvaraRadera
  7. Ha ha vilket jäkla hår...
    Häftigt ni kan göra med tungorna;) de kan inte jag...
    Kram K

    SvaraRadera
  8. Grattis till stora tjejen idag!
    Vilken mysig dag ni haft du och sonen,ni är lika som bär!

    SvaraRadera
  9. Åh, vilken fin dag!!

    God advent på dig!

    KRAM

    SvaraRadera
  10. Dreadlocks visst. Men ROSA?? (Nä, jag har inte fördomar. Hi hi!) Annorlunda dock... :-D

    SvaraRadera
  11. SV; De går ganska fort att få fason på stickandet bara man inte börjar med nått som är för svårt...

    SvaraRadera
  12. Vi såg en med blått hår på vår shoppingrunda i dag!
    Kul med lite egentid med sonen!

    SvaraRadera
  13. Praktiskt med inbyggd golvmopp när man blir städesugen...

    Vår julgransfot är verkligen en favorit - köpt på DesignHouse och på tok för dyr för att vara en julgransfot. Men jag älskar den!
    Kram på dig

    SvaraRadera
  14. Ser ut att ha varit en kanondag.
    Kramen

    SvaraRadera
  15. hahaha - "skurmoppen på huvudet", du e rolig du ;)
    Ni verkar ha haft en rolig dag & sådär vill jag också kunna göra med tungan!
    Kram

    SvaraRadera

Vad roligt att du lämnar en kommentar! Tack :-)