tisdag 6 december 2011

Ibland går det lite för fort

Min fina, vita Amaryllis har stått i knopp på sin långa, smala stjälk ett bra tag.
Den stod vackert i sin knopp idag när jag åkte hemifrån för att hämta ungarna på skolan, men när jag kom tillbaka en halvtimme senare hängde den över diskbänken lika slak och ostadig som något som borde sitta på en gentleman i 60-årsåldern.
Nu står den tryckt mot rutan för att orka stå.
Någon som har ett tips för att få den att stå själmant och ståtligt?
Ja, vi pratar fortfarande om min vita Amaryllis.

9 kommentarer:

  1. :) Näe tyvärr inte, inte självmant.

    SvaraRadera
  2. Klipp av den, sätt ett gummiband om längst nere och i med den i en fin vas med pyttelite vatten!
    kram/c

    SvaraRadera
  3. Jag vet inte... Men jag kan förmedla ett tips från en kompis som vi ett tillfälle - till allmän munterhet på jobbet - förmedlade följande tips:
    - Med frisyrgelé och en fön kan man få vad som helst att stå!
    :-D

    SvaraRadera
  4. Hihi..kul inlägg, men synd om fin amaryllis!
    Knyt ihop den med fönsterhandtaget..??!!!

    SvaraRadera
  5. Kanske bara
    Ståltråd, ser ju helt klart konstigt ut närman använder en framför...hahaha

    SvaraRadera
  6. Ha ha du är rolig du;-)
    Men knyt upp den tillsammans med en blommpinne!
    Kram K

    SvaraRadera
  7. Tips 1; skär av den och stick in en blompinne inuti stjälken och ha den i vas.
    Tips 2; skär av den och häng den upp och ner i t ex gardinstången med lite vatten i stjälken.

    Eller låt den luta mot fönstret!

    Kram

    SvaraRadera

Vad roligt att du lämnar en kommentar! Tack :-)