fredag 16 december 2011

Åh ljuva fredag!

Har ni någon gång provat att jobba i ett excelark och sedan försöka spara det arbetet i ett open office-program?
Jag rekommenderar er STARKT att inte testa om ni inte vill ha både grått hår och magsår dvs.
Jag gjorde, helt ovetandes, ovannämnda och höll på att göra både mig och företagets IT-avdelning till patienter på en stroke-avdelning.
Enligt IT-avdelningen hade de helt oskyldigt "missat" att lägga in ett riktigt office-program till mig när de bytte ut min dator, och då detta inte upptäcktes förrän idag så gick hela gårdagens arbete förlorat.
Jo tjena, eller hur grabbar - det är allmänt känt på hela företaget att jag jobbar med att registrera närvaron på alla våra anställda och att lämna mig utan ett vettigt excelprogram är som att be IT-teknikerna sköta sitt arbete utan datorer.

Har ni förresten sett på nära håll när en IT-tekniker rotar runt och jobbar i en dator?
När vår tekniker först började pilla runt i min dator så tänkte jag väl mer eller mindre "ja men du, det där klarar jag själv av", och jag var glad att jag faktiskt inte öppnade munnen och harsplade det ur mig när han plötsligt började sammanlänka min dator med sin egen som är två våningar nedanför.
Då började det bli lite häftigt och jag kan förstå varför många som kan sånt här hackar sig in i andra datorer och går sightseeing eller kör razzia där.

Idag känns det allt lite tomt utan Idol.
Vad ska man göra på fredagkvällar nu då?

5 kommentarer:

  1. Hu, så jobbigt när datorerna strular...

    Just ikväll ska vi gråta. Till hjältegalan. Av gammal vana kör vi på TV4 kl 20 på fredag fast Idol är slut och idag vet jag att det kommer att bli tårar... Fast lite fina tårar. Jag älskar när människor är snälla mot varandra. Hjältar är guld.

    SvaraRadera
  2. Jag har testat.... Jag fick en massa knepiga program (Star Office?) installerade när jag bytte dator och dessa program var inte kompatibla med någonting och jag fick ägna två dagar åt att försöka skriva ut kontoutdrag i excellvarianten från skatteverket, utan framgång...

    Här tittar övriga på hjältegalan men jag försöker natta en väldigt trasslig och trotsig 2 1/2-åring som inte alls förstår vitsen med att somna, så mamman också får titta en stund...

    SvaraRadera
  3. Jag gillar inte openoffice - har alltid problem med det

    SvaraRadera
  4. Jag lovar och svär att jag INTE ska testa!!!

    Svaret på din fråga i mitt förra inlägg är att jag tyv inte kan jobba för jag har fått en släng av fibromyalgi...och då inte en liten utan en stoooor jävla sväng av skiten ;-( Håller på att anpassa mig men vägen är lång och krokig.

    kram på dig/caja

    Förresten, skulle inte ni flytta från Höör??

    SvaraRadera
  5. Haha, det där jag har också testat när jag bytte från vanliga Office till OpenOffice. Var nära på att kasta ut datorhelvetet genom fönstret, haha ;) & då har jag åndå läst systemvetenskap på högskolan *garv*

    Trevlig lördag på dig!

    SvaraRadera

Vad roligt att du lämnar en kommentar! Tack :-)