torsdag 15 december 2011

Det här med att vara trött

Blir ni någonsin så trötta att ni räknar timmarna tills barnen ska läggas och ni får krypa ned i er mjuka, härliga säng - spralla lite med tårna för att så slutligen falla in i skön sömn?

Ibland är jag så hejdlöst trött att jag inte vet hur jag ska kunna hålla mig vaken tills ungarna lägger sig, och när jag slutligen mödosamt får dem i säng så kommer vaken-fen och gör mig jättepigg!
Det blir en ond cirkel det där.
Nu har jag dock lagt mig,även om jag KÄNNER mig pigg.

En liten tjej ockuperar min säng och när jag försiktigt makade lite på henne för att få plats fräste hon :

- men ååååh, vad ska DU då?

Hihi, sötnosen :-)

6 kommentarer:

  1. Nu var det ju ganska länge sedan jag låg och trängdes med en mjuk liten barnakropp Men tröttheten kan verkligen vara bedövande ibland och jag förstår precis den där känslan av jättetrött och sen "pling" bara går det inte att somna.
    Fin bild och väldigt talande1

    Sov gott! Hi, hi
    Kram

    SvaraRadera
  2. Åh Gud va detta känns igen... Ligger just nu o väntar på den där Mr B... Men han verkar ha kört fel inatt:(
    Sov sött!
    Kram K

    SvaraRadera
  3. Har inga ungar att lägga men känner igen det där! Hejdlöst trött runt åtta på kvällen. Ibland ger jag efter och vaknar kl 23 hur pigg som helst och somnar igen vid 6 på morgon... Eller så ger jag inte efter och runt 22 är jag prigg som en lärka och somnar vid 3-4 på natten. Hållit på och försökt vänt dygnet rätt i evigheter nu men det går åt pipsvängen.

    SvaraRadera
  4. He he! Roliga kommentarer man får ibland. :-D

    SvaraRadera
  5. Känner verkligen igen det där med att man blir pigg helt plötsligt!
    Kram!

    SvaraRadera

Vad roligt att du lämnar en kommentar! Tack :-)