fredag 27 februari 2015

Samtal med O

För några dagar sedan fick jag en bild på den söta hunden O som hans matte ville att jag skulle kontakta.
Han gjorde mig fullständigt paff genom att avbryta mig och tala om att matte minsann gillade rött! :-)
Sådana saker gör att det är så fantastiskt roligt att vara djurkommunikatör - man vet aldrig vad djuren kan kläcka av sig!
Matte skrattade gott åt hans uttalande och kunde bekräfta att hon senaste tiden hade köpt mycket röda kläder :-)
Läs om vårt samtal här:

Han visar hur han leker vid dina fötter, halvstudsar med frambenen och snurrar nästan runt ett varv.
"Ja! Ska vi gå"?
Ni är utomhus. Han är kopplad men linan är slak. Ni går på en smal, asfalterad gång med gräsmatta till vänster och en häck och jag tror ni går på ett bostadsområde.
Jag får känslan att ni är på väg någonstans, kennelklubben kommer upp, någon form av hundmöte.
Du har jacka med kapuschong. Osäker på färgen för den växlar mellan beige och röd 😳 Men man kan dra ihop/knyta den i midjan.
Vita (?) tygskor på fötterna. Bekväma kläder. Trekvartsbyxor som inte går ända ner till ankeln.
O är jätteglad! Det här ska bli kul!

När jag tittar på fotot på honom så känner jag av tre fönster, ganska smala, till höger om bilden.
Ett vitt matsalsmöblemang på en tjock, beige matta.
Stor bokhylla också, sån som väger typ två ton som TVn kan stå i står här också.
Hörnsoffa, utan schäslong, skinn, den verkar också ljus.
Men vad är bakom?
Där blir bara helt mörkt.
Är det en trappa här inne? Tycker han visar trappor lite varstans. Kan vara något han vill ha sagt om trappor också

"Matte gillar rött"
Jaså, gör hon O? Så fint.
"Ja, klarrött. Tomterött".

Han visar hästar. Han står vid en bil som är vinröd tror jag och säger "vo-ooooov"!
"Nej, äh så får man inte göra".
Men det är ett glatt vo-ooov. En hälsning.

Ni har er egna lilla kontakt, era egna skämt. Ni busar och fjantar på ert sätt.
"Hon tycker jag är rolig".
Han fnyser och fjantar åt dig, så himla söt! Han har humor och försöker verkligen göra sig förstådd med tydligt kroppsspråk!

Finns det något du vill säga din människa O?

"Något går emot dig, du tycks tom, slutkörd, ledsen, trött... Se inte livet så allvarligt, var mer lekfull"!

Han är i stort behov av att känna gemenskap, annars tappar han lätt fotfästet eller vad man ska säga. Man ska prata med honom och ha honom med, då får han lugn och ro inombords.

Hur mår du O?

"Som barn på nytt! Jag har släppt taget nu, det känns vemodigt men bra. Jag ska inte gråta över spilld mjölk, det är dags att knyta ihop påsen om det nu."

Tack för samtalet O, vi hörs igen! Jag tar hans lilla huvud i mina båda händer och pussar honom på huvudet. Han drar sig loss och hoppspringer glatt iväg och fiskar upp en leksak ifrån golvet i förbifarten.

💕



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad roligt att du lämnar en kommentar! Tack :-)