lördag 28 februari 2015

Reklam

Överallt, vart vi än går, var vi än tittar, så blir vi överösta med reklam.
Oftast reflekterar vi inte ens över den, det vi får i brevlådan kanske vi till och med kastar utan att titta på den och när reklamen hoppar upp på TVn passar vi på att gå på toaletten eller ta något att dricka.
Men det finns EN reklamsnutt som jag har fastnat för som jag tycker är riktigt, riktigt bra och andemeningen i den är så himla RÄTT.
Det är reklamen för match.com.
En kvinna rättar till kragen på en kille och tänker "men herregud, är jag hans mamma eller?!" Medan killen tänker "åh, hon gillar mig".
Och det är DET som är så fint! Man vet aldrig hur en annan person uppfattar en och vad de gillar i ens karaktär.
När jag var yngre vände jag mig ut och in för att passa Samboskapet - om jag bara höll mig smal nog, brun nog och håret långt nog så skulle jag duga. Till det lade jag att hemmet skulle vara perfekt städat och maten skulle vara perfekt och serveras samma minut han klev innanför dörren.
Men ack så förvånad jag blev den dagen jag klippte av allt mitt ljusa hår och färgade det nästan svart och inte längre hade tid att städa perfekt och inte hade möjlighet att servera middagen samma minut han klev innanför dörren - Samboskapet älskade mig i ALLA FALL och alla mina yttre ansträngningar var förgäves....
Det var verkligen en "breaking point" för mig. Nu visste jag inte vad som fick honom att älska mig och var nu oförmögen att anstränga mig.
Vilken otrolig lättnad det var!
Jag kunde tralla runt och bara vara JAG och där var han, fortfarande vid min sida.

Så den reklamen är väldigt sann och väldigt fin. Var dig själv. Det är ganska uttjatat och har tappat effekt. Men "det du inte gillar hos dig själv, älskar någon annan", får oss att haja till. För vi VET INTE vad någon annan kommer uppskatta i vår karaktär. Tänk på det. Sluta anstränga dig för att passa någon annan för du VET INTE.

God morgon och ha en bra dag <3



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad roligt att du lämnar en kommentar! Tack :-)