fredag 13 februari 2015

För mjölk vill jag ha

Tidigare när vi bott utanför centrum och haft långt till affärer så har jag haft antingen pulvermjölk eller mjölk med lång hållbarhet hemma.
Sådant som bara kan stå och användas i nödfall OM mjölken skulle ta slut.
Det är så förargligt att stå helt tom på mjölk när man faktiskt använder det till så mycket.
Nu har vi förvisso nästan alltid havremjölk hemma eftersom Milton (1år) har mjölkproteinallergi, men jag tycker det smakar ve och fasa att ha i kaffet.
I te är det helt ok, jag tycker till och med att det smakar bättre, men i kaffe går det som sagt inte.
Nu har jag Lidls sötmjölk hemma, den behöver inte stå i kylen om den är oöppnad och den har lång hållbarhet.
Den smakar som mjölk man får i sådana små, trekantiga förpackningar man får på restaurang.
Helt okej!
Så den kör vi på idag och får ta oss till en affär imorgon :-)



1 kommentar:

  1. Allt som löser problemet räknas som ok. Det är ju värre om du hade behövt alltid ha chips hemma? För oavsett vad märkningen säger så finns det inget som heter "lång hållbarhet" vad gäller chips, i varje fall inte i det här huset. Det är som att själva påsen liksom bortmaterialiseras så fort den kommer fram i dagsljus.... och trots otaliga spår på golket i form av smulor finns det aldrig några vittnen. Konstigt det där.

    SvaraRadera

Vad roligt att du lämnar en kommentar! Tack :-)