onsdag 18 februari 2015

Önskar mina ögon vore en kamera!

Samboskapet tog förmiddagen ledig för att vi skulle skriva på papper för de större barnes fritidshemsplats nästa vecka.
På vägen hem pratade vi om ditten och datten, om att bli äldre tex och sådana saker som vacker naturmiljö inspirerar till.
På håll ser jag en svart bil med dekaler komma körandes och förstrött tittar jag utan att stirra då vi möts på vägen.
Lyxfällan.
Det tog ett par meter innan hjärnan registrerade.
Lyxfällan! Utbrast jag upphetsat till Samboskapet. Det var lyxfällanbilen, såg du?!
Nu blir det till att kolla Lyxfällan lite längre fram och kolla vem de varit hos :-)
För nyfiken är man ju här på landet ;-)

(Lånad bild från Google)



2 kommentarer:

  1. Jag skulle oxå vara så himla nyfiken på vem av mina grannar som behöver hjälp ;)

    SvaraRadera
  2. För ett par år sen så köpte jag ett spel till sonen på blocket, när jag ringde upp honom för att kunna hitta till hans hus så sa han, jo förresten det är kameror och folk här för vi är med i lyxfällan!

    SvaraRadera

Vad roligt att du lämnar en kommentar! Tack :-)