tisdag 28 maj 2013

Sov Kicki!

Mitt i natten vaknar jag av ett högt bankande.
Något har väckt och skrämt kaninen som nu sitter och stampar ilsket i burgolvet och i det sovande, tysta huset är ljudet öronbedövande.
Så blir det tyst en stund men så börjar hon åter med sitt stampande.

Sluta stampa annars svär jag att jag gör stuvning av dig imorgon, tänker jag bittert men det är för sent.
Båda flickorna har vaknat och kommer nu upp i vår säng och knölar och tränger ut mig och stjäl mina kuddar.
Så var det färdigsovit för denna natten.
När klockan så ringde och det var dags att börja göra sig iordning fick jag uppbåda all min kraft för att göra frukost till barnen.
Så nu ligger jag åter till sängs och ska försöka sova en stund till......

1 kommentar:

  1. Vilken tur att du hade tid till att sova lite till i alla fall! Så vad blir det för spännande kaninrätt idag? ;)

    SvaraRadera

Vad roligt att du lämnar en kommentar! Tack :-)