torsdag 15 november 2012

Nytta med nöje

Michelle (6år) är i den åldern när det fortfarande är hysteriskt kul att göra läxor.
Dessutom är hon väldigt påhittig och kreativ och idag kom hon på den briljanta idén att jag skulle skapa en läxbok till henne och Liam (7år).
Den kreativa delen av mig hade vid detta laget smugit till sömns och somnat, men givetvis slängde jag ihop två läxböcker till barnen innehållande enklare mattetal.
Det hade ju varit sällsynt dumt att neka dem, tycker jag. Snart nog är läxa en PINA så varför inte lägga grund för att läxa är något kul?
När de små liven satt och knopade passade jag på att göra en tarotläggning som beställdes tidigare idag.
På så vis fick jag nu kvällen fri! :-)
Jättesmart!



3 kommentarer:

  1. Nytta med nöje :D

    Ja du det där med läxor är inget roligt när de blir lite äldre, I know :D

    Kram

    SvaraRadera
  2. Kul så länge barnen gillar det! Allt de lär sig nu har de nytta av senare.
    Häftigt med tarot, jag har försökt sätta mig in i det (har en lek), men inte riktigt haft tålamodet. Du får spå mig en dag, hehe! :)

    Sv: Nej, vi bor i en nybyggd lägenhet.

    SvaraRadera
  3. Åh, Michelle heter min lillasyster! :)

    SvaraRadera

Vad roligt att du lämnar en kommentar! Tack :-)