onsdag 12 september 2012

Plingmani

Varje dag åker jag samma sträcka med bussen och har gjort så i 7 år.
Det kan ju tänkas att jag borde vara van vid det vid det här laget, men varje dag drabbas jag av PLINGMANI!
För att undvika pinsamheten att plinga för TIDIGT så plingar jag i stället precis innan jag ska gå av - till chaufförens stora förtret.

Idag tänkte jag att jag skulle plinga i god tid så att chauffören slapp tvärnita och blänga på mig i backspegeln.
Så jag såg mig hastigt om och försäkrade mig om att jag inte skulle plinga inför fel hållplats.
Och så plingade jag och kände mig helnöjd.
Tills bussen stannar - på fel hållplats.
Chauffören stannar och tittar frågande i backspegeln då ingen kliver av.

- Förlåt, jag plingade för tidigt, piper jag generat till chauffören och alla glor på mig som om jag vore en idiot.
Och chauffören blänger - givetvis
Precis det jag ville undvika.
Men jag försökte i alla fall :-)

3 kommentarer:

Vad roligt att du lämnar en kommentar! Tack :-)