söndag 30 september 2012

Den kan inte klockan

Jag gillar att tima in saker och ting så att allt klaffar perfekt.
Jag gillar när såsen är färdig samtidigt med potatisen och jag gillar när vi ätit färdigt till kl 17.50 när barnprogrammen börjar.
Oftast är jag jäkligt duktig på den här typen av timing.
Tills det kommer till min torktumlare, där går jag oftast bet.
Jag vill helst tima in så att torktumlaren är färdig samtidigt som tvättmaskinen så att man bara kan tömma tumlaren och stoppa in nytt direkt.
Idag försökte jag mig på ett sådant ingrepp och laddade således tvättmaskinen när det återstod 40 min av torktumlartiden.
Tvättmaskinen blev klar som beräknat och jag slår ett öga på torktumlaren i tron att det bara är ett par fjuttiga minuter kvar.
Men ack som man kan bedra sig - torktumlaren har ändrat sig och visar nu på 54 minuter kvar!
Det är INTE jag som har räknat fel.
Det är den jäveln som inte kan klockan, alternativt är en riktig tidsoptimist!

3 kommentarer:

  1. haha, den har väl såna känselspröt som känner av hur blött det är :)

    SvaraRadera
  2. hahahaha Jag har ingen torktumlare så jag slipper sådana där missräkningar. ;)

    SvaraRadera

Vad roligt att du lämnar en kommentar! Tack :-)