onsdag 5 september 2012

Ibland brister kommunikationen

Från min dator på mitt kontor kan jag skicka ut meddelande till alla medarbetare.
Dessa meddelanden kan mottagaren inte svara på så jag använder denna typ av kommunikation endast när jag vill kalla in någon till mig.
Idag ville jag kalla min kollega Helena och då jag var osäker på var hon befann sig så skickade jag till ALLA datorer:

"Coach Helena : vill du vara snäll och komma in på kontoret/ Mallan"

Helena hoppade glatt in på kontoret - följd av två manliga och en kvinnlig medarbetare.
De tittade frågande på oss och undrade vad katten vi ville och mitt svar blev:

- om ni heter Helena ville jag ha in er på kontoret.

Tja, man ska inte bara gå upp ur sängen, man ska vakna också ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad roligt att du lämnar en kommentar! Tack :-)