onsdag 31 december 2014

En kort årsresume´

Det är lite synd att jag gjorde ett sådant långt blogguppehåll som jag gjorde i år, för detta året har verkligen varit händelserikt.
Men just därför hann jag ju inte med bloggen.....
Tänkte göra en kort resume´på året som gått :-)

Lille Milton föddes i början på året, till min stora förvåning. Hela graviditeten hade jag onda aningar och jag trodde aldrig att det skulle bli något fjärde barn. Dessa onda aningar skulle få sin förklaring några månader senare..............


Milton 2 månader. Akut hjärtoperation. Vi åkte in på ultraljud för att kolla hans hjärta och det blev bestämt att han skulle opereras inom en månad. Men efter att kirurgen tittat på hans bilder och sett att han inte hade en månad kvar att leva med sin åkomma så blev det istället operation dagen efter kontroll. Dessa snabba svängar satte min värld i gungning totalt.... Läs mer om detta under fliken "hjärtoperation".

När jag insett hur skört livet verkligen är, bestämde jag mig för att sluta sätta mina egna behov åt sidan och började rida igen. Ett tomrum i mitt hjärta fylldes och jag kände att "äntligen, äntligen har jag landat". Det är detta jag vill göra. Den sista pusselbiten lades på plats.


Hästen Tage kom hem till mig och vände upp och ned på min värld. Ett eget inlägg om denna älskade häst kommer sen. Vänskapen blev kort, men intensiv och betydde otroligt mycket för mig.
Vila i frid älskade Tage <3

Vi tittade på en del hus. Lade bud på några, men vi var inte riktigt villiga ändå att gå vidare när någon budade över. Tills vi fann denna gården. Den var inte perfekt, mycket att göra, men den var perfekt för oss <3 Ni kommer vara med och se hur denna gård växer fram. Det ska bli spännande!

Jag som sysslat med att lägga tarotkort och spå i närmre 15 år hittade nu en ny passion - djurkommunikation. Jag "upptäcktes" av min nuvarande mentor och hon hjälpte mig framåt i ett rasande tempo :-) En sida finns på Facebook som heter "Mallans hästsnack", där man kan läsa om några av mina djurkommunikationer. Detta är något jag kommer fortsätta med och tarotkorten är nu lagda på hyllan och kommer förmodligen aldrig fram igen.

Ni hänger väl med mig in i 2015? Jag hänger med ER i alla fall <3
Gott nytt år på er allihop!!

5 kommentarer:

  1. Jag hänger med!!!
    Gott nytt år på er fina♥

    SvaraRadera
  2. Jösses vad det har hänt grejer! Gott nytt år!

    SvaraRadera
  3. Fast jag är väldigt glad att du börjat blogga igen må jag säga:-)

    Gott nytt år!!

    SvaraRadera
  4. Jag förstår att du inte hann med bloggen tidigare i år, önskar er ett gott nytt år och lycka till med flytten. Kram J

    SvaraRadera

Vad roligt att du lämnar en kommentar! Tack :-)