söndag 7 december 2014

En hästig dag :)

Kompis T frågade om jag ville följa med henne till stallet och det tackade jag givetvis inte nej till :)
Spelar inte så stor roll vad man ska hitta på, ett par timmar i stallet sitter alltid fint!

Dock vart jag en aning förvånad när en blond, snygg tjej mellan 17-20 årsåldern valsade in med en kompis i stallet.
Hon var inte stall-klädd någonstans och hon försvann lika snabbt som hon kom.
Kvar stod en ledsen, vit häst, ensam i sin hage.
Jag kikade in i boxen. Den var säkert inte mockad (städad) på två dagar...
Och hon hade ingen avsikt att göra det idag heller med tanke på att hennes häst snart skulle komma in för natten.
Det var lite mer än mitt samvete klarade av, så snabbt nappade jag åt mig en skottkärra och städade boxen.
Inte för att hjälpa henne, men för att hjälpa hästen som stod bortglömd i sin hage.....
Så himla tråkigt när djur blir leksaker som man bara struntar i när det kommer något annat roligt att göra :-(



1 kommentar:

Vad roligt att du lämnar en kommentar! Tack :-)