måndag 30 januari 2012

Inte ens mina baciller funkar som hos andra

Lilla Bubban klubban (1,5år) har varit förskonad från kräkningar hela dagen lång och det har inte märkts någon sjukdom på henne förutom att hon sov en längre middag än vanligt.
Vilket är fullt förståeligt med tanke på att hon var uppe halva natten.......

De andra trollen har inte heller blivit sjuka, men natten kan bjuda på många överraskningar så jag ska försöka komma i säng i tid om i fall att det skulle börja härja i deras magar också.
Och sedan kommer den stora samvetsfrågan - ska jag lämna de större barnen till skolan om de inte blir sjuka i natt?
Skolplikten säger "JA SJÄLVKLART" och latmasken i mig säger "nä, håll dem hemma om ifall att"......
Det hade varit skönt att slippa spatsera iväg till skolan i denna snölösa svinkylan och bara sitta hemma och spela sjuka.
Å andra sidan är det kanske inte nödvändigt och jag borde kanske masa mig iväg och lämna dem och få min vardagsmotion.......
Får se vad natten bjuder på!

Jag känner mig inte heller dålig, förutom i halsen som ömmar så att jag knappt kan prata eller svälja.
Min mage sitter tydligen i halsen, med tanke på att det är en misstänkt magsjuka vi har här hemma.
En ganska mild sådan (tack och lov), men varför i hela friden får jag ONT I HALSEN!?!?!

7 kommentarer:

  1. Vad positiv du är :) ingen aning varför du får ont i halsen.
    Krya på er!

    SvaraRadera
  2. jag har också ont i halsen :(

    SvaraRadera
  3. Förstår precis hur du känner... De är ju så jobbigt att behöva ge sig ut i kylan på morgonen. Speciellt jobbigt är det ju om du mår dåligt o kanske sovit dåligt pga magsjukan...
    Hoppas ni slipper mer fall!
    Kram K

    SvaraRadera
  4. Hoppas du fått sova i natt...

    SvaraRadera
  5. Du kanske har fått två virus?
    Krya på er!

    SvaraRadera
  6. Ånej, har ni haft kräkis på besök :(( hoppas ni andra klarar er.
    Det är ju en massa olika förkylningsvirusar som går nu också ;( men hellre förkyld, än kräkis.

    Kramiz och krya på er.

    SvaraRadera
  7. Usch och fy kräksjuka inte kul alls :(
    Hoppas du mår bättre och slipper fler saker .. Själv har jag halsont och skin hängig men tror det är min försvarsmekanism som varnar ..mot kryssningen hihi ;)
    Ta hand om dig
    Puss!!!

    SvaraRadera

Vad roligt att du lämnar en kommentar! Tack :-)