söndag 8 januari 2012

Frukost!

Frukost är för mig det godaste målet man äter på hela dagen.
Äntligen får man äta efter en hel natts fasta och på helgerna försöker jag alltid göra frukostbordet så rikligt och gott som möjligt.
Frukosten behöver man inte hålla in på eftersom kroppen behöver något efter en lång natt och det man äter förbränns fort och man är snabbt hungrig igen.
Slarvar man med frukosten drabbas man av sötsug och nekar man kroppen ordentligt med bränsle blir man irriterad och slö.
Så ni slarvar väl inte med frukosten?

Imorse var första morgonen på ett par veckor som jag fått vakna i en TORR säng! Wohoo!! Inga nattsvettningar!
Däremot drömde jag en väldigt stressande dröm om en vän som fick en bebis som hon gick ut med i iskallt regn och knappt hade kläder på.
Jag försökte allt vad jag kunde att skydda den 6 dagar gamla bebisen mot det iskalla regnet, men det var för långt hem och den lille blev allt mer nedkyld och jag befarade att han inte skulle klara sig.
Hur det gick får jag aldrig veta för där stoppades drömmen av en liten Bubba som ville pussas :-)

God morgon!

3 kommentarer:

  1. Men hur du drömmer! ;)
    Men jag hoppas att allt gick bra. Men som sagt...det får vi aldrig veta ;)
    Nä...NU ska jag äta frukost!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Här slarvas det inte med fruktosten nuförtiden. När jag jobbade så uteblev den helt...
    :-)

    SvaraRadera
  3. Grattis till din torra säng:)! Här slarvas icke med frukosten.

    SvaraRadera

Vad roligt att du lämnar en kommentar! Tack :-)