måndag 16 juli 2012

I-landsgalen

Det är inte jättekul att gå hemma med en Bubba med svinkoppor.
Även om hon är jättemysig och även om min lilla mamma kom och höll sällskap.

Bubban har passat på att sova lite extra när inte storasyskonen är hemma.
Jag stängde av ljudet till min mobil för att hon inte skulle bli störd och i tystnaden hörde jag att jag fick ett mail till mobilen. *ploing* lät det gång på gång från min mobil som jag satt på ljudlös.
Märkligt.
Kollar inkorgen på mobilen - tom.
*ploing* säger mobilen igen.
Jag håller visst på att bli tokig!

Bubban vaknar. Mobilen fortsätter att "ploinga" och jag påminner mig själv om att ringa doktorn.

Då ser jag samboskapets I-pad i köket.
Det är DEN som låter!
Stackars samboskapet, han kan inte göra mycket annat än att läsa mail om dagarna.......

2 kommentarer:

Vad roligt att du lämnar en kommentar! Tack :-)