torsdag 17 november 2011

Så som man inte får tänka

Självklart blir jag så trött ibland när jag som gräsänka alla vardagar tar hand om alla tre barn, jobb och hushåll - att jag inte vet vilket ben jag ska stå på. Eller om jag har några ben som HÅLLER att stå på, rättare sagt.

Idag är en sådan dag och när jag skyndade från tåget till skolan fick jag tvinga benen att inte gå hem själv, utan barn, för att lägga mig i ett bad och dricka en kopp te och njuta av tystnaden.
Men när jag tvingade in benen på dagis och en liten Bubba kommer tultandes i sin lila overall likt en jättekudde och ler som solen - då försvinner sådana tankar på stört och man skäms för att man tänkt tanken......

Idag kom Bubbans foto från dagisfotograferingen.
Bilderna är bra, men hon ser så oBubbig ut att jag visar bilden med en live Bubba också :-)
Annars kunde det ju varit vilken Svensson-unge som helst.
Och storasyster måste givetvis också vara med :-)

5 kommentarer:

  1. Höll på så där i många år.... Fast med bara 2 barn. Jag förbannade älsklingen som slapp alla utvecklingssamtal och andra samtal och föräldramöten.... Men de går över jag lovar....

    SvaraRadera
  2. Det är tillåtet att tänka så tycker att det visar att man är mänsklig. och det är ju bara tankar :) för som du säger så försvinner dom snabbt när man möter de små liven :)

    SvaraRadera
  3. Det var ju en superfin bild på Bubban!

    SvaraRadera
  4. Välkommen till en singelförälders vardag...;) Fast idag saknar jag den tiden...:( Man blir visst aldrig nöjd...;)
    Vilka ursöta kids du har...:) Men de har ju att brås på...
    Kram!

    SvaraRadera

Vad roligt att du lämnar en kommentar! Tack :-)